AdProfit 2010 -kilpailun shortlistalle yksitoista työtä

  • Post author:
  • Post category:Uutiset

Tuloksellista mainontaa palkitsevan AdProfit-kilpailun shortlista on selvillä. Kilpailuun osallistui yhteensä 27 työtä, joista Paras lanseeraus -sarjaan kahdeksan, Paras kampanja -sarjaan viisitoista ja Paras yhteiskunnallinen kampanja -sarjaan neljä työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee yksitoista kampanjaa. Lopulliset tulokset julkistetaan 31. maaliskuuta.

Tuloksellisuus ratkaisee

Kilpailun tavoitteena on kiinnittää huomiota kampanjoiden tuloksellisuuteen, joka on töiden tärkein arviointikriteeri. Kilpailutyön on osoitettava selvä yhteys tuloksen parantumiseen tai annettava kiistaton näyttö muusta tuloksellisuudesta. Asetettujen tavoitteiden saavuttaminen on olennaista, ja sitä on voitava tulosten perusteella luotettavasti arvioida.

Loppukilpailussa ovat seuraavat työt:

Paras lanseeraus: (suluissa mainos- ja mediatoimisto):
Hartwall: Novelle Plus (SEK & GREY, Carat Finland)
Kotipizza: Pääministerivaalit (Mainostoimisto KING)
Snellman: ”Kumpi on parempi” (SEK & GREY, Voitto)

Paras kampanja:
Aktia: Aktian kakkonen onkin ykkönen (hasan & partners, Dagmar)
Finnair: Finnair Local Heroes – Manchester (SEK & GREY, Dagmar)
Hartwall: ”Toteuta unelmasi” (Phenomena Group)
IFK Hockey: Miksi Helsingin IFK laittoi mainoksen tamperelaiseen Aamulehteen? (hasan & partners)
Inhan Tehtaat: Buster – venekauppaa räntäsateella (Nitro Group)
Miraculos: KC Professional Four Reasons -pakkausuudistus (Bob Helsinki)

Paras yhteiskunnallinen kampanja:
Kirkkohallitus: Ensimmäinen kerta (Sherpa, Dagmar)
Suomen Syöpäyhdistys: Quitter.fi (hasan & partners)

Kolme esituomaristoa

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Esituomarit arvioivat kilpailutyöt ottaen huomioon niiden strategian, toimenpiteet, budjetin ja tulokset suhteessa asetettuihin tavoitteisiin. Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo.

Voittajat julkistetaan maaliskuussa 2011

AdProfit 2010:n palkinnot jaetaan 31. maaliskuuta. Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo, jonka jäsenet ovat markkinointijohtaja Jarmo Seppälä, Orion Oyj, toimitusjohtaja Antti Järvinen, Kontaktointitoimisto Toinen Oy, professori Pekka Mattila, Aalto-yliopisto, toimitusjohtaja Daniel Tuori, Mainostoimisto KING Oy, toimitusjohtaja Lena Sandell, Finnpanel Oy ja Account Director Raul Gescheimer, Aller Julkaisut Oy.

Ylituomariston puheenjohtajana on Mainostajien Liiton puheenjohtaja, toimitusjohtaja Tapio Pajuharju, Lumene Oy. Kilpailun järjestää Mainostajien Liitto.

Lisätiedot:

Mainostajien Liitto: Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski, p. (09) 6860 8417, 040 508 0607,

Koulutuspäällikkö Anneli Seitsonen-Ceder, p. (09) 6860 8415, 040 535 3949,

www.adprofit.fi

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: