AdProfit 2016 -kilpailuun osallistui yhteensä 25 työtä. Esituomaristojen arviointien jälkeen voitosta kilpailee kymmenen kampanjaa kolmessa ammattilaissarjassa.
Short-lista
Vuoden paras lanseeraus
Fazer Leipomot: Fazer Juuresleipä (SEK, Dagmar)
Fazer Leipomot: Fazer Munkkibaari (SEK, Planex)
Valio: Valio Mifu (hasan & partners)
Vuoden paras kampanja
Meira: Kulta Katriina (Folk, Dagmar)
Neste: Pre-Order the Future (TBWA Helsinki, Vizeum)
Nokian Renkaat: Nokian Renkaat, Vianor (Villivisio)
Tokmanni Group: Tokmanni-myymäläketju (Bob the Robot, Dagmar)
Valio: Valio Lemmy (hasan & partners)
Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja
Syöpäsäätiö: Roosa nauha 2016 (dynamo&son)
VVA: Jouluateria kodittomalle (Bob the Robot/Wolt)
Kilpailutöiden esikarsinnasta ja finalistien valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kampanjoiden tuloksellisuus oli töiden tärkein arviointikriteeri.
Lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: Kati Haapakoski, Markkinointi & Mainonta; Tomi Hakanpää, Tokmanni; Jani Halme, ToinenPHD; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto; Tom Nickels, Avaus ja Sami Tikkanen, TBWA\Helsinki. Ylituomariston puheenjohtaja on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, johtaja Elli Siltala, Valio.
Juniorisarjan osallistujamäärä jälleen uusi ennätys
Adprofitin 20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattuun juniorisarjaan tuli ennätykselliset 35 kampanjaehdotusta. Tänä vuonna sarjan toimeksiantajana on Finnkino. Aidon briiffin Viikolla elokuviin! tavoitteena on houkutella asiakkaita arkipäivisin ja -iltaisin elokuviin.