Kisaan osallistui yhteensä 27 työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee yhdeksän kampanjaa kolmessa eri ammattilaissarjassa.
Vuoden paras lanseeraus
Gustav Paulig: Vuoden loppuunmyydyin lanseeraus – Presidentti Special Blend 2014 (SEK & GREY, Toinen PHD)
Kokkikartano: ”Annosruokavallankumous” (Mainostoimisto FOLK, Voitto)
Nelonen Media: Loop – radiokanava sosiaalisen median sukupolvelle (358, Dagmar)
Vuoden paras kampanja
Berner: XZ 60 vuotta – markkinajohtajaksi juhlavuoden kunniaksi (SEK & GREY, Dagmar)
Helsingin seudun liikenne: HSL – voita joukkoliikenteen pelkosi (358, Dagmar)
Vepsäläinen: Hästens limited (hasan & partners)
Visit Finland: Finngenerator – kuinka suomalaisten väkiluku saatiin nousemaan 1,3 miljoonalla 2 kuukaudessa (SEK & GREY, Voitto)
Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja
Syöpäsäätiö: Yhdessä eteenpäin – Roosa nauha -kampanja 2014 (dynamo&son)
Tahdon2013: #METAHDOMME (Miltton)
Lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo
Kari Eilola, Bob the Robot; Pekka Kivimaa, Kuulas Research Agency; Elina Kukkonen, Kauppalehti; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto; Timo Ronkainen, Carat Finland ja Anna Salmi, Aurinkomatkat. Ylituomariston puheenjohtajana on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, toimitusjohtaja Elisa Markula, Gustav Paulig.
Juniorisarjan shortille
viisi kampanjaehdotusta
Nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat Kansallismuseon briifin pohjalta kampanjaehdotuksen ”Miten saada lisää nuoria aikuisia Kansallismuseoon?” Kilpailuun tuli 20 kampanjaehdotusta.
Shortlista
Laura Hedman / Hanna Kilpinen, Toinen PHD: Kansallisolohuone
Joel Lindgren, Mainostoimisto Vastavirta: Kivikaudelta nykypäivään
Jenni Luoma / Katri Pakula: Uusia näkökulmia kansallishistoriaan
Roope Sandberg / Miikka Vento, G-Works: #WasHere
Heidi Törmikoski / Henna Perkkiö, Isobar: Tunne juuresi
Voittajat palkitaan
Jokaisen sarjan voittajat palkitaan 25.3. klo 17.00 ravintola Pörssissä.
M&M:n teettämän Maine 2014 -tutkimuksen mukaan Adprofit on mainonnan tuloksia mitattaavista kilpailuista tärkein.