Kilpailusäännöt lyhyesti

 

  • Vuoden paras kampanja: Sarjassa kilpailevat markkinoilla jo olevat tuotteet, palvelut, merkit ja yritykset.
  • Vuoden paras lanseeraus: Sarjassa kilpailevat uutuustuotteet, -palvelut, merkit ja uudet yritykset.
  • Vuoden paras nonprofit-kampanja: Sarjassa kilpailevat kaikki lanseeraukset ja kampanjat, joiden tuloksellisuutta ei mitata myynnin lisääntymisellä, vaan muilla määreillä.

Hio kampanjakuvauksesi voittokuntoon viimeistään 17.2.2017. 

AdProfit-kilpailun merkittävin arviointiperuste on tuloksellisuus. Osoita tuloksellisuus kampanjakuvauksessa mahdollisimman konkreetisti. Tuomareiden tärkein työkalu on kampanjayhteenveto. Täytä se huolellisesti ja perusteellisesti ja seuraa kampanjakuvauksen infolaatikoita!

Osallistumisoikeus

AdProfit-kilpailuun voivat osallistua kaikki 15.9.2015 – 30.12.2016 välisenä aikana toteutetut kampanjat, joista on olemassa dokumentoituja tuloksia.

Kampanjan omistajan on oltava Suomessa rekisteröity yritys tai yhteisö, mutta itse kampanja voi olla ulkomaille suunnattu tai ulkomailla suunniteltu ja Suomessa toteutettu.

Kilpailutöiden lähettäminen

Kilpailutöiden deadline on 17.2.2017 klo 24.00.

Kilpailutyöt palautetaan sähköisellä osallistumislomakkeella ja kampanjakuvauksella.

Täytetty osallistumislomake, kampanjakuvaus palautetaan sähköpostilla osoitteeseen adprofit@mainostajat.fi

Liitteet ja tiedostot 
– Kilpailutyön kannalta olennaiset liitteet tai tiedostot ladataan osoitteeseen: www.wetransfer.com (max. 2GB kerralla).
– Pakkaa tiedostot ZIP-muotoon ja nimeä se selkeästi seuraavasti: kilpailusarja / kilpailutyön nimi / toimiston nimi. Voit lähettää useita zip-arkistoja, jotta arkiston koko ei ylity.
– Lataa mukaan myös täytetty kampanjakuvaus, jossa perustelet kampanjan tuloksellisuuden.Tallennusohje:
– lisää liitteet
– täytä kohtaan ”Friend’s email”: adprofit@mainostajat.fi
– täytä oma sähköpostiosoitteesi

Tuomaristoilla on tarvittaessa mahdollisuus pyytää lisätietoja ja -materiaalia arviointia varten.

Osallistumismaksu

Hinnat yleiseen sarjaan  895 € + alv 24 % / kampanja.

Shortlistalta voittoon

Shortlistalle päässeille mainostajille ja/tai mainostoimistoille ilmoitetaan jatkoon pääsystä maaliskuussa 2017.

Voittajat saavat kosolti mainetta ja kunniaa. Sarjojen voittajat julkistetaan 4.5.2017.

Juniorisarja

Sarjassa kilpailevat nuoret suunnittelijat, jotka saavat näyttää kyntensä vastaamalla myöhemmin määritellyn toimeksiantajan  briiffiin.

Kun muissa kolmessa sarjassa kisaavat jo toteutetut kampanjat, juniorisarja lähtee liikkeelle uudesta, aidosta suunnittelubriefistä. Kilpailuosio on tarkoitettu 20–29-vuotiaille markkinoinnin ja visuaalisen viestinnän opiskelijoille sekä jo työelämässä mukana oleville nuorille suunnittelijoille joko yksin tai parin kanssa.

Juniorisarjan deadline on 17.3.2017.

Juoniorisarjaan osallistuminen on veloitukseton. Voittajat julkistetaan 4.5.2017