Onnea AdProfit 2014 -kilpailun voittajille!

AdProfit 2014 -voittajat palkittiin 25.3.2015 ravintola Pörssissä runsaslukuisen kutsuvierasjoukon kanssa.
Katso tilaisuuden kuvat ja video

 

VUODEN PARAS LANSEERAUS

Gustav Paulig / Vuoden loppuunmyydyin lanseeraus – Presidentti Special Blend 2014

Ylituomaristo: ”Kampanjan mediabudjetti oli tasapainoinen ja esitetyt luvut kaupallisesti erinomaisia. Panostuksia oli tehty myös kaupan eikä vain kuluttajien suuntaan. Idea vuosikertakahvista on yksittäisenä ajatuksena erinomainen tuotetason oivallus.”

Pauligin kampanjan toteuttivat SEK & GREY ja Toinen PHD.

Tiimi ja kampanjakuvat

 

VUODEN PARAS KAMPANJA

HSL Helsingin seudun liikenne / Voita joukkoliikenteen pelkosi

Ylituomaristo: “Koko AdProfit-kilpailun idea lähtee siitä, että markkinoinnilla pystytään tekemään tulosta. HSL:n kampanja oli ylituomariston mielestä siitä suorastaan kouluesimerkki ja ilo lukea. Tulos oli kiistatta loistava.”

HSL:n kampanjan toteuttivat 358 ja Dagmar.

Tiimi ja kampanjakuvat

 

KUNNIAMAININTA

Vepsäläinen: Hästens limited

Ylituomaristo: ”Lähtötilanne oli haastava. Mainostoimisto oli aloitteellinen, ja mm. tuotteen ilmeen kohentamisella ja Special Edition -kampanjoinnilla tilanne saatiin nopeasti hallintaan. Tämä edellytti vahvaa keskinäistä luottamusta, mikä ylituomariston mielestä ansaitsi kunniamaininnan.”
Vepsäläisen kampanjan toteutti hasan & partners.

Tiimi ja kampanjakuvat

 

VUODEN PARAS YHTEISKUNNALLINEN KAMPANJA

Syöpäsäätio, Roosa nauha -kampanja 2014

Ylituomaristo: “Roosa-nauhan ilmeen tuoreuttamisella se pyrittiin liittämään kiinteämmin Syöpäsäätiön brändiin ja samalla kasvattamaan keräystuottoa. Ylituomaristo kiitti kampanjan vahvaa yhdessä tekemisen meininkiä, mikä auttoi nostamaan saavutetut tulokset kolminkertaisesti yli asetetun tavoitteen.”

Roosa nauha -kampanjan toteutti dynamo & son.

Tiimi ja kampanjakuvat

 

JUNIORISARJA

AdProfitin juniorisarjaan osallistuneet nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat Kansallismuseon briiffin pohjalta kampanjaehdotuksen ”Miten saada lisää nuoria aikuisia Kansallismuseoon?”

Juniorisarjan voittivat Jenni Luoma ja Katri Pakula. Toiseksi tulivat Miikka Vento ja Roope Sandberg, G-Works ja kolmanneksi Laura Hedman ja Hanna Kilpinen, ToinenPHD. Kunniamaininnan saivat Joel Lindgren, Mainostoimisto Vastavirta sekä Heidi Törmikoski ja Henna Perkkiö, Isobar.

 

VUODEN PARAS BRIIFFAAJA

Vuoden paras briiffaaja -sarja korostaa hyvän briiffin ja saumattoman markkinoinnin suunnittelun merkitystä. AdProfit-historian toisen tittelin sai viestintä- ja markkinointijohtaja Mari Flink, HSL Helsingin seudun liikenne. Parhaan briiffajan ilmiantaja oli mainostoimisto 358.

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: