VUODEN PARAS LANSEERAUS

Fazer Leipomot: Fazer Juuresleipä

Ylituomaristo: Markkinajohtajana Fazer todella johti tässä markkinaa ja kehitti koko leipäkategoriaa. Kampanja yhdisti kuluttaja-insightin relevantilla tavalla ja vastasi siihen hyvällä tuotteistuksella. Kampanja pysyi ehjänä läpi kaikkien medioiden aina leipäpussiin asti.

Fazer Leipomoiden kampanjan toteuttivat SEK  ja Dagmar.

Tiimi:
Fazer Leipomot
: Heli Anttila, Vilhelmiina Erkkola, Kari Hagelberg, Hanna Juntunen, Maarit Pigg, Maria Pimenoff, Thomas Sainio, Laura Siltanen
SEK & GREY: Eivor Biese, Aleksi Erma, Ritva Isteri, Jari Kinnunen, Tarja Koskela, Essi Orama, Erika Vierto, Juha Viljanen
Dagmar: Elina Fronzek, Mika Lehtoranta, Viivi Pennanen, Pirjo Pellikka, Anna Raiko, Mirka Rikman, Severi Tiensuu

VUODEN PARAS KAMPANJA

Tokmanni Group: Tokmanni-myymäläketju

Ylituomaristo: Tokmannin kampanja todisti, että kivijalkakauppa pystyy hyvällä strategialla taistelemaan asemastaan menestyksellä. Konsepti oli erinomainen; se puhutteli molempia aivolohkoja, loi uskottavuutta ja laajensi kohderyhmää. Toteutus oli äärimmäisen yhtenäinen kaikissa välineissä, muovikassiin asti. Pisteitä systemaattisesta ja tiukasta tavoitteiden asettamisesta.

Tokmannin kampanjan toteuttivat Bob the Robot ja Dagmar

Tiimi:
Tokmanni: 
Tomi Hakanpää, Timo Koskelin, Minna Manner
Bob the Robot: Petra Yli-Hemminki, Lasse Kangasmaa, Sakari Nordman, Maija Silamo, Aino Soukko, Toni Tiusanen, Karolus Viitala
Dagmar: Arja Suominen

VUODEN PARAS KAMPANJA / KUNNIAMAININTA

Neste: Pre-Order the Future

Kunniamaininta annettiin Nesteen kampanjalle erityisesti rohkeasta tavoitteiden asettamisesta.
Ylituomaristo: Hieno tuote ja iso kokonaisuus, jossa pyrittiin vaikuttamaan koko toimialaan. Korkeatasoinen ja pitkäjänteisesti tehty kampanja, jossa myytävä tuote oli kytketty kokonaisuuteen; myydään muovia ja samalla kasvatetaan brändiä. Käytetyt keinot olivat yksinkertaisia ja ottivat huomioon, että insinöörikin on ihminen.

Nesteen kampanjan toteuttivat TBWA\Helsinki ja Vizeum

Tiimi:
Neste: 
Sirpa Tuomi
TBWA\Helsinki: Sami Tikkanen
Vizeum: Jarkko Jokinen, Teemu Suutari, Aku Vehmersalo,Ada-Maria Wäck

VUODEN PARAS YHTEISKUNNALLINEN KAMPANJA

Syöpäsäätiö: Roosa nauha 2016

Roosa nauha teki AdProfit-historiaa ottamalla voiton kolmannen kerran peräkkäin.

Ylituomaristo: Keräyksiä on paljon ja kilpailukenttä kova. Kampanja oli herättävä, koskettava ja hyvin rakennettu. Kansainvälistä tasoa. Tavoite oli asetettu korkealle ja se myös saavutettiin. Mike Monroe oli keulahahmoksi hyvä valinta.

Roosa nauha -kampanjan toteutti dynamo&son.

Tiimi:
Syöpäsäätiö: Helena Hulkko, Anna Korvenoja, Kaija Laitinen
dynamo&son: Aleksi Jokela, Martta Kallio, Ilkka Kärkkäinen, Eeva Marttinen, Elisa Mykkänen, Markus Nieminen, Jenni Rinta-Kanto, Jani Saajanaho, Jussi Snicker, Vesa Tujunen, Rasmus Wilen

JUNIORISARJA

AdProfitin juniorisarjaan osallistuneet nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat kampanjaehdotuksen Finnkinon briiffin pohjalta: Viikolla elokuviin.

Juniorisarjan voittivat Aino Soukko / Jan Sederlöf. Toiseksi tulivat Joel Huttunen / Mya Rydman ja kolmanneksi Iiris Antinoja / Mona Pitkänen Kunniamaininnan saivat Inga Tammivuori /Liisa Tammivuori, Oona Kansi / Samy Wilkman, Hanna Leino / Ida Sandberg