AdProfit 2008 -kilpailuun 46 kampanjaa

  • Post author:
  • Post category:Uutiset

AdProfit – tuloksellista mainontaa -kilpailun vankka asema säilyy: kahta ykkössijaa tavoittelee tänä vuonna 46 kampanjaa. Vuoden paras lanseeraus -sarjaan ilmoittautui 17 ja Vuoden paras kampanja -sarjaan 29 työtä.

Voittajien valintaprosessin aloittavat esituomaristot, jotka arvioivat kampanjoiden toimivuutta kampanjaselosteiden pohjalta. Jatkoon päässeiden kampanjoiden shortlista julkistetaan marraskuussa. TNS Gallup tutkii shortlistalle päässeet kilpailutyöt kohderyhmää mahdollisimman hyvin vastaavalla otoksella. Voittajat valitsee alan monipuolista asiantuntemusta edustava ylituomaristo, jonka puheenjohtajana toimivat vuorovuosina AdProfit-kilpailun järjestäjien edustajat. Voittajat julkistetaan tammikuussa 2009.

AdProfit on kampanjoiden tuloksellisuutta mittaava mainosalan kilpailu, jonka tehtävänä on tukea tavoitteellista markkinointiviestintää. AdProfit on taloudellisesti merkittävin suomalainen mainosalan palkinto: kummankin sarjan voittaja saa 16 800 euroa. Menestyneet kampanjat esitellään joka toinen vuosi ilmestyvässä AdProfit-kirjassa.

Vuoden 2007 AdProftin paras lanseeraus oli HK Potku “Sopivasti tulinen pikaruoka”. Parhaaksi kampanjaksi valittiin Kokoomuksen Eduskuntavaalikampanja 2007.

AdProfit-kilpailun järjestävät Aikakauslehtien Liitto, IAB Finland, Mainostajien Liitto, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL, Outdoor Finland – Suomen Ulkomainosliitto, Sanomalehtien Liitto, Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto, Suomen Radioiden Liitto ja Suomen Televisioiden Liitto.

Lisätietoja kilpailutoimistosta:

Mainostajien Liitto, toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski,
p. (09) 6860 8417, 040 508 0607,

Mainostajien Liitto, koulutuspäällikkö Anneli Seitsonen-Ceder,
p. (09) 6860 8415, 040 535 3949,

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: