Shortlistalle 12 työtä

  • Post author:
  • Post category:Uutiset

Tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta palkitsevan AdProfit-kilpailun shortlista on valittu. Kisaan osallistui yhteensä 46 työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee 12 kampanjaa kolmessa eri sarjassa. Lopulliset tulokset julkistetaan 21. maaliskuuta.

Loppukilpailussa ovat seuraavat työt: 

Paras lanseeraus:

Algol Pharma: Ripulilääke Precosan onnistumisen resepti (Zeeland, Voitto)

Finnkino: Diktaattori-elokuvan lanseeraus (Dagmar)

Hartwall: Happy Joe – the Happiest Launch of the Year (King, Carat)

Sinebrychoff: Garage Hard Lemonade -lanseeraus (Mainostoimisto Sherpa, ToinenPHD)

ST1: Käteisalennuskortti-lanseeraus (N2 Marketing, ToinenPHD)

Paras kampanja:

Fazer Leipomot: Oululainen – rehellistä suomalaista leipää (Sek & Grey, Dagmar)

Finnair: Finnair Lähtöhinnat (Sek & Grey, ToinenPHD)

Elisa/Saunalahti: Tapaus Kristal (Bob Helsinki, Virta Communications)

Lahden Pelicans: Pelicans vahvempana kuin koskaan (Ilme)

Paras yhteiskunnallinen kampanja:

A-Klinikkasäätiö: Lasinen lapsuus ”Hirviöt” -kampanja (Havas Worldwide Helsinki)

Helsingin seurakuntayhtymä: Kampin kappeli (Dynamo Advertising)

WRAPA Nigeria: Nigeria Countdown (Kurio, M4ID, Into-Digital)

Kolme esituomaristoa – tuloksellisuus ratkaisee

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kilpailun lähtökohtana on kampanjoiden tuloksellisuus, joka on töiden tärkein arviointikriteeri. Arviointiperusteita on kehitetty yhdessä Aalto-yliopiston kanssa siten, että ne toimivat myös tulevaisuudessa kampanjoiden tai lanseerausten suunnittelussa tukena.

Voittajien valinta ja julkistus

 Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: Kirsi Mettälä, markkinointijohtaja, Plan Suomi Säätiö, Hannu Laakso, toimitusjohtaja, PMI, Antti Vassinen, tutkija, Aalto-yliopisto, Noora Iloranta, toimitusjohtaja, Kirnauskis, Kirsi Maste, toimialajohtaja, TNS Gallup, Caroline Lilius, markkinointijohtaja, Helsingin Sanomat.

Ylituomariston puheenjohtajana on  Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, toimitusjohtaja Jussi Armanto, Winestate.

Tämänkertaisessa AdProfitissa oli ensimmäistä kertaa mukana juniorisarja. Kun muissa sarjoissa kisasivat jo toteutetut kampanjat, 20–29-vuotiaiden suunnittelijoiden ja opiskelijoiden sarja lähti uudesta, aidosta briefistä, jossa tehtävänä oli laatia kampanja Helsingin Sanomille.

Kaikkien sarjojen voittajat julkistetaan palkintojenjakotilaisuudessa 21.3. Ravintola Pörssissä Helsingissä.

AdProfit-kilpailun järjestää Mainostajien Liitto yhteistyökumppaneinaan Aalto-yliopisto, Helsingin Sanomat, Kirnauskis ja Markkinointi & Mainonta.

Lisätiedot:

Mainostajien Liitto:

Toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski, p. (09) 6860 8417, 040 508 0607,

ritva.hanski-pitkakoski@mainostajat.fi

Koulutuspäällikkö Anneli Seitsonen-Ceder, p. (09) 6860 8415, 040 535 3949,
anneli.seitsonen-ceder@mainostajat.fi

www.adprofit.fi

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: