Uudistunut AdProfit kiinnosti – Mainostajien Liiton järjestämään kilpailuun ilmoittautui 46 työtä.
Tuloksellisuutta ja vaikuttavuutta painottava kilpailu sai tänä vuonna toimistojen lisäksi myös mainostajat liikkeelle. Sarjoittain ilmoittautumiset jakaantuivat seuraavasti: Vuoden paras lanseeraus 19, Vuoden paras kampanja 22 ja Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja viisi työtä.Kolme alan ammattilaisista koostuvaa esituomaristoa punnitsee kampanjoiden toimivuutta kampanjaselosteiden pohjalta. Arviointiperusteita on kehitetty yhdessä Aalto-yliopiston kanssa siten, että ne toimivat myös tulevaisuudessa kampanjoiden tai lanseerausten suunnittelussa tukena. Esituomaristojen valitsema shortlista julkistetaan viimeistään viikolla 9.
Uudistuneella AdProfit-kilpailulla halutaan vaikuttaa erityisesti kolmeen asiaan:
1. Mainostajan ja mainostoimiston toiminta entistä tiiviimmässä yhteistyössä
2. Konkreettiset kriteerit kampanjoiden ja lanseerausten arviointiin
3. Markkinointi- ja mittarointiosaamisen kohentaminen
Alaa monipuolisesti edustava ylituomaristo valitsee voittajat shortlistalta. Voittajat julkistetaan 21.3.2013 Ravintola Pörssissä.