AdProfit 2016 -kilpailuun osallistui yhteensä 25 työtä. Esituomaristojen arviointien jälkeen voitosta kilpailee kymmenen kampanjaa kolmessa ammattilaissarjassa. 

Short-lista

Vuoden paras lanseeraus

Fazer Leipomot: Fazer Juuresleipä (SEK, Dagmar)
Fazer Leipomot: Fazer Munkkibaari (SEK, Planex)
Valio: Valio Mifu (hasan & partners)

Vuoden paras kampanja

Meira: Kulta Katriina (Folk, Dagmar)
Neste: Pre-Order the Future (TBWA Helsinki, Vizeum)
Nokian Renkaat: Nokian Renkaat, Vianor (Villivisio)
Tokmanni Group: Tokmanni-myymäläketju (Bob the Robot, Dagmar)
Valio: Valio Lemmy (hasan & partners)

Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja

Syöpäsäätiö: Roosa nauha 2016 (dynamo&son)
VVA: Jouluateria kodittomalle (Bob the Robot/Wolt)

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja finalistien valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kampanjoiden tuloksellisuus oli töiden tärkein arviointikriteeri.

Lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: Kati Haapakoski, Markkinointi & Mainonta; Tomi Hakanpää, Tokmanni; Jani Halme, ToinenPHD; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto; Tom Nickels, Avaus ja Sami Tikkanen,  TBWA\Helsinki. Ylituomariston puheenjohtaja on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, johtaja Elli Siltala, Valio.

Juniorisarjan osallistujamäärä jälleen uusi ennätys

Adprofitin 20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattuun juniorisarjaan tuli ennätykselliset 35 kampanjaehdotusta. Tänä vuonna sarjan toimeksiantajana on Finnkino. Aidon briiffin Viikolla elokuviin! tavoitteena on houkutella asiakkaita arkipäivisin ja -iltaisin elokuviin. 

 

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: