Fazer Leipomot: Fazer Sirkkaleipä

Fazer Leipomot voitti kolmatta kertaa peräkkäin AdProfit-lanseerussarjan.
Ylituomaristo: Monella tasolla onnistunut lanseerauskampanja. Iso yritys osoitti pystyvänsä toimimaan nopeasti ja ketterästi ja reagoimaan ajankohtaiseen keskusteluun. Fazer on pyrkinyt systemaattisesti nostamaan leivän arvostusta ja luomaan innovatiivista brändimielikuvaa myös kansainvälisellä tasolla. Hyvä saavutus ja pitkäjänteistä työtä.
Toteuttajina olivat SEK ja Dagmar.
Fazer Leipomot: Heidi Alha, Nina Axelsson, Iisa Brofeldt, Markus Hellström, Taina Lampela-Helin, Samuli Malmi, Leena Majamäki, Maria Malinen, Inari Marttinen, Annika Paakkinen, Noora Pöyhönen, Juhani Sibakov
SEK: Eivor Biese, Aleksi Erma, Peter Hortling, Ritva Isteri, Jari Kinnunen, Reija Lång, Mikko Martikainen, Essi Orama, Jan Paasonen, Tanja Valo, Niina Yli-Karjala
Dagmar: Elina Fronzek
Altia Koskenkorva – Vodka from a village
Toteuttajana oli Bob the Robot.
Altia: Kirsi Puntila, Suvi Reinikkala, Noora Salmelainen
Bob the Robot: Kari Eilola, Lasse Kangasmaa, Nina Miettinen, Sakari Nordman, Maija Silamo, Aino Soukko, Toni Tiusanen, Karolus Viitala
Bob the Pictures: Jaakko Itäaho, Julius Greis, Olli Korpiala, Ilkka Mukkala, Mika Orasmaa, Johanna Valasti
Finavia/Helsinki Airport #LIFEINHEL
Ylituomaristo: Rohkea idea ja huikea toteutus, mutta ei ennennäkemätön. Uutta oli ennen kaikkea se, että toteuttajana oli lentokenttä, joka pyrki näin parantamaan Suomi-mielikuvaa. Ylituomaristo kiitteli hienoa oivallusta, nopeaa reagointia ja rohkeaa toteutusta. Kampanjan mittarit olivat kuitenkin pääosin mediamittareita, eivät liiketoimintamittareita, joten kampanjan vaikutusta liiketoimintaan on vaikea arvioida.
Toteuttajina olivat TBWA\Helsinki ja Dagmar.
Finavia/Helsinki Airport: Olli Lehtonen, Katja Siberg, Anna Tuomi
TBWA\Helsinki: Simone Bocedi, Maria Dunaeva, Virpi Grönlund, Antti Halme, Mikko Kylämä, Nana Paija, Henri Paltemaa, Mikko Pietilä, Mika Sylvin, Eemeli Tani, Henrietta Tastula, Annika Wiksten, Matti Virtanen
Dagmar: Miia Elonen, Riikka Hallenberg, Lauri Permanto, Joe Woods
Plan International Finland / 7 miljoonaa lapsiäitiä vuosittain
Ylituomaristo: Huikean hieno idea ja toteutus! Erittäin yllättävä näkökulma aiheeseen. Tavoitteena oli, että 12-vuotiaille ei tarvitsisi myydä yhtään äitiysvaatetta. Kuva kertoo vahvasti ja oivaltavasti, mistä on kyse. Rohkea ja ajatuksia herättävä kampanja nostaa aina esiin myös soraääniä. Asiat on tehty aidosti ja tunteita herättävästi, ja tulokset ovat loistavia. Pitkäaikaisten lahjoittajien määrää kasvatettiin 40 prosentilla, ja kampanja laajeni myös ulkomaille.
Toteuttajana oli hasan & partners ja Dagmar.
Plan International Finland: Eva Anttila, Kalle Heino, Kirsi Mettälä
hasan & partners: Pia Fri, Niklas Harju, Riikka Koskinen, Minna Lairi, Saara Lehtonen, Joel Lindgren, Anu Niemonen, Bruno Leo Ribeiro, Eka Ruola, Kirsi Saloranta, Marc Stevenson, Tobias Wacker
Dagmar: Veera Jokinen
AdProfitin Juniorisarjaan osallistuneet nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat kampanjaehdotuksen Valion briiffin pohjalta: Miten tehdä täysin tuntemattomasta Valio-brändistä haluttu Espanjan markkinalla?
1. Palkinto: Venla Anttila, Turun ammattikorkeakoulu ja Tommi Selander, ID BBN.
2. Palkinto Eetu Myllyveräjä ja Emilia Raatikainen, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
3. Palkinto Oona Luostarinen ja Iina Sarkama, Orange Advertising.
Kunniamaininta: Wilma Isokääntä ja Pauliina Tienpää, Turun ammattikorkeakoulu
Kunniamaininta: Melissa Kuitunen ja Julia Mäntymäki, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.