Aktian kakkonen onkin ykkönen

  • Post author:
  • Post category:Kampanja

Vuoden 2009 lopulla finanssiturbulenssi oli johtanut pankkien väliseen epäluottamukseen, mataliin korkoihin ja kohonneisiin jälleenrahoituskustannuksiin. Aktian talletuskanta oli kääntynyt laskuun.

Aktia päätti kääntää talletuspaon ja lupasi 2 % koron jokaiselle,
jolla oli vähintään 10 000 euroa talletettavaa vuoden ajaksi. Talletustarjous sisälsi yhden nosto-oikeuden ilman kustannuksia.

Aktia näkee jokaisessa asiakkaassaan ihmisen. Tämä asiakaslupaus toimi kampanjan markkinointiviestinnän muotoa ohjaavana: 2 % -tarjous oli viestinnän kärkenä, mutta siten, että kakkoset olivatkin persoonallisia hahmoja. Ja viesti mahdollisimman selkeä ja yksinkertainen.

Pääkaupunkiseutu on Aktialle strategisesti tärkeä kasvualue. Kampanja käynnistyi tammikuussa 2010 näkyvästi ulkomainonnalla esim. Forumin seinässä sekä bussien ja raitiovaunujen kyljissä Helsingin keskustassa. Samaan aikaan kampanja alkoi näkyä myös koko Aktian toimialueella televisiossa ja printtimainonnassa sekä verkossa. Jokaisen luovan ratkaisun pääosassa oli persoonallinen kakkonen, yksi tai useampia.

Kampanjan tulokset ylittivät tavoitteet selvästi. Vähintään vuoden mittaiset talletukset nousivat noin 50 %:lla ja pitkiä talletuksia tehneiden asiakkaiden määrä kasvoi lähes 90 %.

Lisätietoja:
Johtaja Taru Narvanmaa, Aktia Oyj, p. 050 5909 398
Asiakkuusjohtaja, Barbara Sorsa, hasan & partners p. 040 8600 268

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: