Bilarit, nuo tutut vaahtokarkit ruotsinlaivoilta ja Ikean hyllyiltä halusivat vallata koko Suomen. Kuinka se onnistuisi maassa, jossa karkkihyllyt notkuvat valmiiksi satoja eri vaihtoehtoja ja uudelle tulijalle on tilaa yhä vähemmän-
Valitsimme kohderyhmäksemme sen kaikkein haastavimman, karkkien heavy-userit, nuoret. Pääkanavaksi luonnollisesti heidän oman maaperän, verkon.
Konseptimme oli anarkistinen. Niin reaalimaailmassa kuin virtuaalimaailmassa tapahtui hauskoja tempauksia, jotka synnyttivät ennennäkemättömiä viraali-ilmiöitä. Kampanjoinnin keskipisteenä toimi Facebook, jonne ohjasimme kaiken liikenteen. Synnytimme niin reaalimaailmaan kuin virtuaalimaailmaan hauskoja tempauksia, jotka aktivoivat huikeita viraali-ilmiöitä.
Tavoitimme miljoonia ilmaisia silmäpareja, sillä pääsimme Iltapäivälehtien verkkosivujen luetuimmaksi uutiseksi kerta toisensa jälkeen! Kelikamerakuvissa näkyvien “tiellä ajelevien” Bilar-karkkiautojen avulla, huputettujen autojen avulla sekä “kaatuneiden” karkkikuljetusten kera.
Brändin kotikylän – Karkkilaakson – asukkaat (kilpailijakarkit) otimme rohkeasti brändimme puhemiehiksi. Ne kommentoivat jopa karkealla sävyllä “maahanmuuttaja-autojemme” vauhdikasta saapumista. Karkkilaakson seikkailuista tehtiin korkealaatuisia animaatiotarinoita.
Bilareiden brändin käyttäytymiseen kuuluu vahva aktiivinen osallistava asenne: arvotaan kottikärryillä varustettuja Karkkihyllyn tyhjennysiskuja, karkit aktivoivat ja keskustelevat, uusia karkkeja lanseerataan salatehtävillä, ja reaalimaailma ja virtuaalinen maailma jatkavat elämää hauskasti rinnakkain.
Kampanja iski kuin häkä. PR-arvon lisäksi Bilareiden ryhmä nousi suurimmaksi ja aktiivisimmaksi makeisbrändiryhmäksi Facebookissa. Tuplasimme tavoitteeksi asetetun markkinaosuuden ja mainontakin huomattiin kun mainonnan tunnettuus nousi koko väestössä 77%.
Kaikki tämä alle puolessa vuodessa.