Bilar – anarkistisesti nollasta sataan

  • Post author:
  • Post category:Kampanja

Bilarit, nuo tutut vaahtokarkit ruotsinlaivoilta ja Ikean hyllyiltä halusivat vallata koko Suomen. Kuinka se onnistuisi maassa, jossa karkkihyllyt notkuvat valmiiksi satoja eri vaihtoehtoja ja uudelle tulijalle on tilaa yhä vähemmän-

Valitsimme kohderyhmäksemme sen kaikkein haastavimman, karkkien heavy-userit, nuoret. Pääkanavaksi luonnollisesti heidän oman maaperän, verkon.

Konseptimme oli anarkistinen. Niin reaalimaailmassa kuin virtuaalimaailmassa tapahtui hauskoja tempauksia, jotka synnyttivät ennennäkemättömiä viraali-ilmiöitä. Kampanjoinnin keskipisteenä toimi Facebook, jonne ohjasimme kaiken liikenteen. Synnytimme niin reaalimaailmaan kuin virtuaalimaailmaan hauskoja tempauksia, jotka aktivoivat huikeita viraali-ilmiöitä.

Tavoitimme miljoonia ilmaisia silmäpareja, sillä pääsimme Iltapäivälehtien verkkosivujen luetuimmaksi uutiseksi kerta toisensa jälkeen! Kelikamerakuvissa näkyvien “tiellä ajelevien” Bilar-karkkiautojen avulla, huputettujen autojen avulla sekä “kaatuneiden” karkkikuljetusten kera.

Brändin kotikylän – Karkkilaakson – asukkaat (kilpailijakarkit) otimme rohkeasti brändimme puhemiehiksi. Ne kommentoivat jopa karkealla sävyllä “maahanmuuttaja-autojemme” vauhdikasta saapumista. Karkkilaakson seikkailuista tehtiin korkealaatuisia animaatiotarinoita.

Bilareiden brändin käyttäytymiseen kuuluu vahva aktiivinen osallistava asenne: arvotaan kottikärryillä varustettuja Karkkihyllyn tyhjennysiskuja, karkit aktivoivat ja keskustelevat, uusia karkkeja lanseerataan salatehtävillä, ja reaalimaailma ja virtuaalinen maailma jatkavat elämää hauskasti rinnakkain.

Kampanja iski kuin häkä. PR-arvon lisäksi Bilareiden ryhmä nousi suurimmaksi ja aktiivisimmaksi makeisbrändiryhmäksi Facebookissa. Tuplasimme tavoitteeksi asetetun markkinaosuuden ja mainontakin huomattiin kun mainonnan tunnettuus nousi koko väestössä 77%.

Kaikki tämä alle puolessa vuodessa.

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: