Pääsarjojen kilpailusäännöt lyhyesti

  • Vuoden paras kampanja: Sarjassa kilpailevat markkinoilla jo olevat tuotteet, palvelut, merkit ja yritykset.
  • Vuoden paras lanseeraus: Sarjassa kilpailevat uutuustuotteet, -palvelut, merkit ja uudet yritykset.
  • Vuoden B2B-toteutus: Sarjassa kilpailevat kampanjat ja lanseeraukset.
  • Vuoden paras nonprofit-kampanja: Sarjassa kilpailevat kaikki lanseeraukset ja kampanjat, joiden tuloksellisuutta ei mitata myynnin lisääntymisellä, vaan muilla määreillä.

Hio kampanjakuvauksesi voittokuntoon viimeistään 29.4.2020. 

AdProfit-kilpailun merkittävin arviointiperuste on tuloksellisuus. Osoita tuloksellisuus kampanjakuvauksessa mahdollisimman konkreetisti. Tuomareiden tärkein työkalu on kampanjayhteenveto. Täytä se huolellisesti ja perusteellisesti ja seuraa kampanjakuvauksen infolaatikoita!

Osallistumisoikeus

AdProfit-kilpailuun voivat osallistua kaikki 1.9.2018-30.12.2019 välisenä aikana toteutetut kampanjat, joista on olemassa dokumentoituja tuloksia.

Kampanjan omistajan on oltava Suomessa rekisteröity yritys tai yhteisö, mutta itse kampanja voi olla ulkomaille suunnattu tai ulkomailla suunniteltu ja Suomessa toteutettu.

Kilpailutöiden lähettäminen

Kilpailutöiden deadline on 29.4.2020 klo 24.00.

Kilpailutyöt palautetaan sähköisellä osallistumislomakkeella ja kampanjakuvauksella.
Täytetty osallistumislomake, kampanjakuvaus palautetaan sähköpostilla osoitteeseen adprofit@marketingfinland.fi.

Liitteet ja tiedostot 

  • Kilpailutyön kannalta olennaiset liitteet tai tiedostot ladataan osoitteeseen: www.wetransfer.com (max. 2GB kerralla).
  • Pakkaa tiedostot ZIP-muotoon ja nimeä se selkeästi seuraavasti: kilpailusarja / kilpailutyön nimi / toimiston nimi. Voit lähettää useita zip-arkistoja, jotta arkiston koko ei ylity.
  • Lataa mukaan myös täytetty kampanjakuvaus, jossa perustelet kampanjan tuloksellisuuden.Tallennusohje:
  • lisää liitteet
  • täytä kohtaan “Friend’s email”: adprofit@marketingfinland.fi
  • täytä oma sähköpostiosoitteesi
  • Tuomaristoilla on tarvittaessa mahdollisuus pyytää lisätietoja ja -materiaalia arviointia varten.

Osallistumismaksu

Hinnat yleiseen sarjaan  895 € + alv 24 % / kampanja.

Shortlistalta voittoon

Shortlistalle päässeille mainostajille ja/tai mainostoimistoille ilmoitetaan jatkoon pääsystä toukokuussa 2020. Voittajat saavat kosolti mainetta ja kunniaa. Sarjojen voittajat julkistetaan kesäkuussa 2020.

Juniorisarjan säännöt

Kilpailun tavoite

Kun muissa kolmessa sarjassa kisaavat jo toteutetut kampanjat, juniorisarja lähtee liikkeelle uudesta, aidosta suunnittelubriefistä. Tavoitteena on luoda markkinointikampanja oikealle asiakkaalle. Kilpailulla pyritään myös tuomaan esiin nuoria lahjakkuuksia, jotka ovat vielä koulussa tai vasta aloittaneet uransa esim. mainostoimistossa.

Osallistumisoikeus

Kilpailuosio on tarkoitettu 20–29-vuotiaille markkinoinnin ja visuaalisen viestinnän opiskelijoille sekä jo työelämässä mukana oleville nuorille suunnittelijoille. Kilpailuun voi osallistua joko yksin tai parin kanssa. 

Kilpailuaika ja töiden lähettäminen

Osallistumilomake ja kilpailutyö on lähetettävä 5.4.2020 klo 24.00 mennessä osoitteeseen adprofit@marketingfinland.fi.
Kilpailuun osallistuminen on maksuton.

Tuomaristo

Toimeksiantaja arvioi kilpailutyöt ja palkitsee voittajat.

Palkinto

Voittajatyö palkitaan 1500 eurolla.
Toinen palkinto 1000 euroa.
Kolmas palkinto 500 euroa.

Kilpailutöiden tekijänoikeus ja käyttöoikeudet

Kilpailun järjestäjällä on oikeus esitellä kilpailussa palkittuja töitä kaikessa markkinointimateriaaleissaan; omissa julkaisuissaan, www-sivustolla, asiakastyössä sekä tilaisuuksissa. Asiakkaalla briefin antajana on täydet käyttöoikeudet kisassa voittaneisiin töihin mainonnassaan, julkaisuissaan, tilaisuuksissaan sekä muussa markkinointityössään.

Kilpailun järjestäjä

AdProfit-kilpailun järjestää Marketing Finland.

Lisätietoja:

Marketing Finland
info(a)marketingfinland.fi
www.marketingfinland.fi

 

 

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: