Shortlistalle 12 kampanjaa

Kisaan osallistui yhteensä 38 työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpailee 12 kampanjaa kolmessa eri ammattilaissarjassa. Lopulliset tulokset julkistetaan 20. maaliskuuta, jolloin selviävät myös juniori- ja briiffaajasarjan voittajat.

Loppukilpailussa ovat:

Vuoden paras lanseeraus:
Estrella: Estrella Kickers (Dagmar)
If Vahinkovakuutusyhtiö: If Taksiturva (Rocky Advertising, MEC Finland)
Snellman: Snellman – Kunnon lenkki (Folk Finland, Voitto)
Valio: Valio Oltermanni Cheddar -lanseeraus (hasan & partners, Virta Helsinki)

Vuoden paras kampanja
Eckerö Line: Eckerö Line – nimestään huolimatta suomalainen (Folk Finland, IUM)
Helsingin seudun liikenne HSL: Ota kevätloma autoilusta (358, Dagmar)
Kokkikartano: Kokkikartano – Pieni keravalainen ruokatehdas (Folk Finland, Voitto)
Novartis Finland: Voltaren Forte (Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi, Dagmar)
Valio: Valio Plus – Maidolla kasvaneet (hasan & partners, Virta Helsinki)
Vepsäläinen: Nousukausirahoitus (hasan & partners)

Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja
Helsingin kaupunki: Lux Helsinki 2013 -valotapahtuma (Dynamo)
Uusi lastensairaala tukiyhdistys 2017: Uusi lastensairaala 2017 varainhankintakampanja (Bob the Robot, OMD)

Kolme esituomaristoa – tuloksellisuus ratkaisee

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kilpailun lähtökohtana on kampanjoiden tuloksellisuus, joka on töiden tärkein arviointikriteeri.

Kilpailun lopullisen ratkaisun tekee ylituomaristo: markkinointijohtaja Karri Kauppila, Gustav Paulig, Buying Director Katariina Uljas-Ahl, Dagmar, tutkija Antti Vassinen, Aalto-yliopisto, toimitusjohtaja Petteri Lillberg, McCann Worldgroup Helsinki, toimitusjohtaja Markus Keränen, 15/30 Research ja johtaja Tiina Järvilehto, mediamyynti ja markkinointi, Kauppalehti. Ylituomariston puheenjohtajana on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, toimitusjohtaja Tommi Rytkönen, Nooa Säästöpankki.

 

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: