Onnea voittajat!

  • Post author:
  • Post category:Uutiset


Fazer Juuresleipä, Tokmanni ja Roosa nauha voittivat

Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan AdProfit 2016 -kilpailun voittajat julkistettiin 4.5. Voittajat palkittiin myös Juniorisarjassa, jossa suunniteltiin kampanja Finnkinon briiffin pohjalta. Katso tunnelmia tilaisuudesta

 

VUODEN PARAS LANSEERAUS

Fazer Leipomot: Fazer Juuresleipä

Ylituomaristo: Markkinajohtajana Fazer todella johti tässä markkinaa ja kehitti koko leipäkategoriaa. Kampanja yhdisti kuluttaja-insightin relevantilla tavalla ja vastasi siihen hyvällä tuotteistuksella. Kampanja pysyi ehjänä läpi kaikkien medioiden aina leipäpussiin asti.

Fazer Juuresleipä -kampanjan toteuttivat SEK ja Dagmar.

 

VUODEN PARAS KAMPANJA

Tokmanni: Tokmanni-myymäläketju
Ylituomaristo: Tokmannin kampanja todisti, että kivijalkakauppa pystyy hyvällä strategialla taistelemaan asemastaan menestyksellä. Konsepti oli erinomainen; se puhutteli molempia aivolohkoja, loi uskottavuutta ja laajensi kohderyhmää. Toteutus oli äärimmäisen yhtenäinen kaikissa välineissä, muovikassiin asti. Pisteitä systemaattisesta ja tiukasta tavoitteiden asettamisesta.

Tokmannin kampanjan toteuttivat Bob the Robot ja Dagmar.

 

KUNNIAMAININTA

Neste: Pre-order the Future

Kunniamaininta annettiin Nesteen kampanjalle erityisesti rohkeasta tavoitteiden asettamisesta.

Ylituomaristo: Hieno tuote ja iso kokonaisuus, jossa pyrittiin vaikuttamaan koko toimialaan. Korkeatasoinen ja pitkäjänteisesti tehty kampanja, jossa myytävä tuote oli kytketty kokonaisuuteen; myydään muovia ja samalla kasvatetaan brändiä. Käytetyt keinot olivat yksinkertaisia ja ottivat huomioon, että insinöörikin on ihminen.

Nesteen kampanjan toteuttivat TBWA\Helsinki ja Vizeum.

 

VUODEN PARAS YHTEISKUNNALLINEN KAMPANJA

Syöpäsäätiö: Roosa nauha 2016

Roosa nauha teki AdProfit-historiaa ottamalla voiton kolmannen kerran peräkkäin.

Ylituomaristo: Keräyksiä on paljon ja kilpailukenttä kova. Kampanja oli herättävä, koskettava ja hyvin rakennettu. Kansainvälistä tasoa. Tavoite oli asetettu korkealle ja se myös saavutettiin. Mike Monroe oli keulahahmoksi hyvä valinta.

Roosa nauha -kampanjan toteutti dynamo&son.

 

JUNIORISARJA

AdProfitin Juniorisarjaan osallistuneet nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat kampanjaehdotuksen Finnkinon briiffin pohjalta: Viikolla elokuviin!

Juniorisarjan voittivat Aino Soukko ja Jan Sederlöf. Toiseksi tulivat Joel Huttunen ja Mya Rydman ja kolmanneksi Iiris Antinoja ja Mona Pitkänen. Kunniamaininnan saivat Hanna Leino ja Ida SandbergOona Kansi ja Samy Wilkman sekä Inga ja Liisa Tammivuori.  

Tuomarointi

Ammattilaissarjojen shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa. Lopullisen ratkaisun teki ylituomaristo: Kati Haapakoski, Markkinointi & Mainonta; Tomi Hakanpää, Tokmanni; Jani Halme, ToinenPHD; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto; Tom Nickels, Avaus ja SamiTikkanen, TBWA\Helsinki. Ylituomariston puheenjohtaja on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen, johtaja Elli Siltala, Valio.

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: