Voittajat 2015
Fazer Leipomot: Puuro ei ole enää entisensä – Fazer Alku
Ylituomaristo: Fazer uudisti puuron roolin. Fazerin Alku-brändin onnistunut laajennus kilpailtuun puurokategoriaan sai hyvän markkinaosuuden omaleimaisilla ja hyvillä tuotteilla. Katteet per kilo ja kaupallinen tulos ovat omaa luokkaansa. Lanseeraussarjan selkeä ja puhdasoppinen voittaja.
Fazer Leipomoiden kampanjan toteuttivat SEK & GREY ja Dagmar.
Tiimi:
Fazer Leipomot: Leila Ghazanfari, Arja Karkkila, Lassi Katavisto, Heli Arantola, Tuula Laukkanen, Jarkko Arrajoki, Sanna Antola, Heli Anttila
SEK & GREY: Ritva Isteri, Marjo Taura, Tarja Koskela, Minna Kaitala, Eivor Biese, Ville Ohtonen, Anne Rusanen
SEK Public: Sari Siikasalmi, Minna Pinola, Essi Orama, Karoliina Hartikainen, Jenny Paulamäki
Dagmar: Karoliina Masalin, Teemu Putto, Mika Lehtoranta, Janina Merenheimo, Severi Tiensuu,
Pirjo Pellikka, Matias Kontio, Kirsi Tuominen
Front Desk: Selma Vilhunen, Peter Flinckenberg, Merja Metsävaara-Mildh, Hanna Hälikkä,
Joanna Sulonen, Saara Salama, Janne Timonen
Elisa: Hintasaarnaajat
Ylituomaristo: Kampanja sisälsi kaikki markkinoinnin perusainekset. Bulkkituotteesta on tehty merkkitavaraa. Monipuolinen, pitkäkestoinen ja hyvin toteutettu konsepti, joka osoitti mikä arvo on markkinointi-investoinnilla, kun itse tuotteet ovat kaikilla toimijoilla samankaltaisia. Esimerkillisesti tehty dokumentaatio, joka ei jättänyt tuomaristolle kysymyksiä avoimeksi.
Elisan kampanjan toteuttivat Bob the Robot ja Virta Helsinki.
Tiimi:
Katiye Vuorela, Tomi Wirtanen, Pekka Kyllönen, Tarja Palo, Tommi Taponen, Tiina Kuusisto, Jan Virkki, Matias Castren, Henri Korpi
Bob the Robot: Toni Tiusanen, Kari Eilola, Lasse Kangasmaa, Maija Silamo, Nina Miettinen,
Sakari Nordman, Kenneth Nylund, Tuomas Lahtinen, Mikko Kalso, Aino Soukko
Virta Helsinki: Petri Soratie, Arto Kaihola, Laura Samuelsson, Michael Ovitz, Mika Häyrinen, Arto Kaihola
VUODEN PARAS KAMPANJA / KUNNIAMAININTA
Metsä Wood: Metsä Wood Plan B
Ylituomaristo: Metsä Woodin hieno oivallus ansaitsee kunniamaininnan. Referenssien sijasta valta annettiin mielikuvitukselle ja näytettiin, miten muutamat maailman tunnetuimmista rakennuksista olisi voitu rakentaa puusta. Hyvä kohderyhmäajattelu ja oivaltava toteutus.
Metsä Woodin kampanja toteuttivat hasan & partners ja SEK Public.
Tiimi:
Metsä Wood: Mikko Saavalainen, Susanna Siira, Henni Rousu, Viivi Kylämä, Jussi Björman,
Marko Kellberg, Kimmo Lahti-Nuuttila
hasan & partners: Reino Tikkanen, Joseph Bayne, Timo Huopalainen, Mark Maher, Mikko Oksanen, Elli Tervo, Heidi Eriksson, Emily Reed, Dean Clatworthy, Ville Lahti
SEK Public: Mikko Lähdeoja, Johanna Salovaara, Erika Vierto
Syöpäsäätiö: Käsi sydämellä. Roosa nauha 2015
Ylituomaristo: Roosa nauhan tavoitteet sekä tulokset ovat selkeät, mikä on usein yhteiskunnallisia hankkeissa haaste. Toimenpiteet on tehty tunteisiin vaikuttavasti ja oikealle kohderyhmälle. Kampanja osoittaa, mitä johdonmukainen ja pitkäjänteinen markkinointi voi yhteiskunnallisissa hankkeissa saada parhaimmillaan aikaan.
Roosa nauha -kampanjan toteutti dynamo&son.
Tiimi:
Syöpäsäätiö: Käsi Sydämellä – Roosa nauha 2015 -kampanja / dynamo&son
Ulkoasiainministeriö: Finland Emojis / hasan communications, hasan & partners
AdProfitin juniorisarjaan osallistuneet nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat kampanjaehdotuksen Alkon briiffin pohjalta: Alkon vastuullisuustyö uudelle tasolle, uudella tavalla - tunnettuuden nostaminen ja kuluttajien osallistaminen.
Juniorisarjan voittivat Janna Timonen ja Ada-Maria Wäck. Toiseksi tulivat Henna Perkkiö ja Heidi Törmikoski ja kolmanneksi Anni Turunen ja Laura Ylä-Ajos. Kunniamaininnan saivat Anna-Kaisa Anttonen ja Sebastian Örn sekä Linda Jakobsson ja Kalle Wallin.