AdProfit 2015 -kilpailuun osallistui yhteensä 31 työtä. Esituomaristojen arviointiprosessin jälkeen voitosta kilpaili yhdeksän kampanjaa kolmessa ammattilaissarjassa.

Short-lista

Vuoden paras lanseeraus
Fazer Leipomot: Puuro ei ole enää entisensä – Fazer Alku (SEK & GREY, Dagmar)
Sinebrychoff: KOFF-HIFK – 30 vuotta kimpassa (hasan & partners)
Von Elk Company: Glöet glögiskumpan lanseeraus (TBWA\Helsinki)

Vuoden paras kampanja

ABB: An elephant in a porcelain shop (Bob the Robot, MEC)
Elisa: Hintasaarnaajat (Bob the Robot, Virta Helsinki)
Metsä Wood: Metsä Wood Plan B (hasan & partners, SEK Public)
SOK/Prisma: Halpuuttaminen (Make it Simple, Carat Finland)

Vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja

Syöpäsäätiö: Roosa nauha 2015 (dynamo&son)
Ulkoasiainministeriö: Finland Emojis (hasan communications / hasan & partners)

Kilpailutöiden esikarsinnasta ja shortlistan valinnasta vastasi kolme esituomaristoa, jotka koostuivat markkinoijista, mainonnan suunnittelijoista sekä mediasuunnittelun, tutkimuksen, opetuksen ja medioiden edustajista. Kampanjoiden tuloksellisuus oli töiden tärkein arviointikriteeri.

Lopullisen ratkaisun teki ylituomaristo: Juha Aalto, Taloustutkimus; Elina Kukkonen, Alma Media; Tommi Laiho, FOLK; Antti Leino, Zeeland Family; Lasse Mitronen, Aalto-yliopisto ja Tommi Tervanen, Kotipizza Group. Ylituomariston puheenjohtaja on Mainostajien Liiton hallituksen jäsen Veli-Pekka Ääri, SOK.

Juniorisarjassa ennätykselliset 31 osallistujaa

20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattuun juniorisarjaan tuli historialliset 31 kampanjaehdotusta. Toimeksiantajana oli Alko. Aidon briiffin tavoitteena on nostaa Alkon vastuullisuustyö uudella tavalla uudelle tasolle, lisätä tunnettuutta ja osallistaa kuluttajia.

Juniorisarjan osallistujamäärä jälleen uusi ennätys

Adprofitin 20–29-vuotiaille suunnittelijoille ja opiskelijoille suunnattuun juniorisarjaan tuli ennätykselliset 35 kampanjaehdotusta. Tänä vuonna sarjan toimeksiantajana on Finnkino. Aidon briiffin Viikolla elokuviin! tavoitteena on houkutella asiakkaita arkipäivisin ja -iltaisin elokuviin.

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: