Kiinteistömaailma

  • Post author:
  • Post category:Kampanja

Vuosi 2009 oli Kiinteistömaailmalle historiallisen hyvä. Hyppäsimme vuodessa useimmilla mittareilla markkinakolmosesta markkinaykköseksi
Keskellä asuntomarkkinoita ravistellutta lamaa, pienemmällä henkilömäärällä ja edellisvuotta 35 % pienemmällä markkinointibudjetilla nostimme kaikkia markkinoinnin mittareita, kasvatimme reilusti markkinaosuuttamme ja teimme kaikkien aikojen parhaan liikevaihdon.

Vuoden 2009 tunnettuus- ja mielikuvatutkimuksessa olimme ensimmäistä kertaa valtakunnan tunnetuin välitysketju. Tärkeimmäksi markkinoinnin mittariksi asettamamme suosittuus kaksinkertaistui ja nousimme alan mielikuvajohtajaksi. Erityisen hyvin menestyimme pääkaupunkiseudulla, joka on suurin ja tärkein markkina-alueemme ja jossa on myös kovin kilpailu.

Onnistuminen perustui selkeään näkemykseen ja johdonmukaiseen työhön. Löysimme insightin, jota muut eivät olleet havainneet: Suomalaiseen luonteeseen kuuluu hieman pessimistinen jahkailu ja asuntokauppa on yksi elämän suurimmista päätöksistä. Se aiheuttaa luonnollisesti ihmisissä epävarmuutta. Tämä epävarmuus korostui vuonna 2009, jolloin nekin asiakkaista jahkailivat, joilla ei ollut siihen mitään syytä.

Tästä näkemyksestä kumpusi markkinoinnin konsepti Apua jahkailijoille. Lopetimme suositun pupumainonnan ja valjastimme kaikki markkinoinnin ja viestinnän keinot tarjoamaan tukea asunnon vaihdon, oston tai myynnin kanssa jahkaileville. Markkinointiviestinnässä nostimme ihmisten tietoisuuteen Kiinteistömaailman asunnonvaihtoa helpottavat palvelut ja välittäjien ammattitaidon. Emme silti olleet tylsiä vaan teimme inspiroivaa, viihdyttävää ja huomiota herättävää mainontaa.

Nousimme vuodessa alan asiajohtajaksi, joka rohkaisee toimimaan ja tarjoaa parhaan avun ammattitaitoisen välittäjäkuntansa ja uniikkien ostamista ja myyntiä helpottavien palvelujensa avulla.

Vuoden 2009 alusta lähtien yhteistyökumppaninamme on ollut mainostoimisto King.

Lataa tästä kuvapaketti (4.1 mb)

Marketing Finland logo

Yhteistyössä: